Crònica del Campus Juvenil d'Escalada – Barrada 2024

Crònica del Campus Juvenil d'Escalada – Barrada 2024

A la fi de juliol es van reunir 12 xiquets i xiquetes amb inquietuds en el món de l'escalada, per a compartir uns dies de convivència, esport i molta muntanya.
a

Des de la Vocalia de Joventut i Família, s'ha va llançar aquesta nova edició de l'activitat estiuenca com una proposta d'acostament, o perfecció en alguns casos, a l'esport de l'escalada, de la mà del tècnic de la EVAM Josep Vicent Esteve. 

Tristament, ens hem hagut d'acomiadar d'ell prematurament en un accident a la muntanya. No obstant això, guardem en el record la gran labor realitzada per ell, no sols en aquesta activitat, sinó en totes les que realitzava amb el seu esperit alegre i treballador. Aquestes són les paraules amb les quals ens comptava els dies que va passar a Vallada, fent el que més li agradava. 

 

Vallada, de 29 de juny al 4 de juliol de 2024

Enguany, 12 participants (8 xiques i 4 xics) de diferents procedències de la Comunitat Valenciana, tots amb un perfil de poca o nul·la experiència en escalada en roca però sí en rocòdrom, molt motivats i motivades per a aprendre, han participat en aquesta segona edició del Campus d'escalada d'estiu de la FEMECV.

Una enorme alegria veure caretes conegudes que tornen a repetir i ajuntar-se al Campus per a gaudir un any més de l'escalada i de conéixer noves amistats que de ben segur perduraran en el temps.

El camp base l'hem tornat a establir en L'Alberg de Les Ermites, a Vallada, on participants han disposat d'habitacions amb capacitat per a 8 persones en lliteres, taquilles, aire condicionat i amb bany i lavabo privats.

Situat a escassos 300 metres de la Saraella (piscina d'aigua salada de la qual han gaudit tots els dies) i equipat amb un aula que ha sigut la nostra base d'operacions durant el Campus i on hem fet xarrades. tallers de material, de seguretat, de nusos, de transport i emmagatzematge de cordes, projecció de pel·lícules, festa de comiat i magatzem de material.

Un alberg emmarcat en un paratge natural espectacular i des d'on a menys de mitja hora hem eixit per a fer les següents excursions i activitats:

  • Mola de Montesa: Visita guiada del Castell i primera presa de contacte d'escalada en roca en Top Rope.
  • Rocòdrom de Canals: Boulder i escalada amb corda (tallers de seguretat, xapat de les assegurances, utilització del Gri-Gri, fals primer...),
  • Estret de les Aigües en Alboi: ruta senderista, taller d'orientació, taller localització de vies d'escalada i orientació de les parets, taller de bivacs, bany en el riu Albaida i escalada en roca en el Altet, amb escalada de primer i en top.
  • Boulder en el rocòdrom de Vallada.
  • Sector Peña Roja de Xàtiva (Nord): escalada en roca (amb tècniques de fals primer i top rope)

Tots, participants i tècnics hem aprés moltíssim. Ha sigut un goig l'ensenyament de l'escalada amb aquestes personetas i tornar a veure eixes caretes que vam conéixer en l'edició anterior. 

Ha sigut un plaer enorme gaudir de la muntanya i l'escalada amb Sara, Lucas, Julia, Paula, Ian, Xavi, Elia, Aitana, Maia, Paula R., Lia i Víctor...

Fins a la pròxima, pelaïlles...
 

Patrocinadores: