Vols organitzar una prova de Marxa Nòrdica?
Vols organitzar una prova de Marxa Nòrdica?

Cada any, el calendari oficial de la FEMECV es construeix gràcies al compromís, la iniciativa i la il·lusió dels clubs. Ells són el motor que dona vida a les nostres competicions i activitats.
Ara obrim el termini perquè els clubs interessats a organitzar alguna de les proves de Marxa Nòrdica per a la temporada 2026 presenten les seues sol·licituds. Una gran oportunitat per a prendre protagonisme en la promoció d’aquest esport saludable, tècnic i en sintonia amb la muntanya.
Una modalitat que no para de créixer
La Marxa Nòrdica ha passat, en pocs anys, de ser una activitat minoritària a convertir-se en una de les disciplines esportives més demandades i valorades en el nostre entorn. La seua capacitat per a combinar exercici físic complet amb el gaudi de l’entorn natural ha fet que cada vegada més persones s’animen a practicar-la, federar-se i participar en competicions.
Des de la FEMECV estem compromesos a continuar impulsant esta disciplina, i sabem que els clubs són aliats essencials per a aconseguir-ho. La seua experiència, coneixement del territori i vocació organitzativa marquen la diferència en cada prova.
Calendari previst de proves de Marxa Nòrdica 2026
Per tal de facilitar l’organització i la distribució territorial i temporal, ja comptem amb un calendari provisional de proves de Marxa Nòrdica per a 2026. Estes són les proves i dates proposades:
- 1a Prova de Copa MN FEMECV → 15 de febrer de 2026
- 2a Prova de Copa MN FEMECV → 8 de març de 2026
- 3a Prova de Copa MN FEMECV → 18 d'octubre de 2026
- Campionat Autonòmic MN FEMECV → 19 o 25 d'abril de 2026
Estas dates estan subjectes a ajustos segons les sol·licituds rebudes i el consens final en la Reunió de Presidents i Presidentes de Clubs.
Per què organitzar una prova de Marxa Nòrdica?
Organitzar una prova FEMECV no és només un repte logístic, també és una oportunitat per a dinamitzar el teu club, donar visibilitat al vostre entorn i atraure persones federades de tota la Comunitat Valenciana. Estes són algunes raons per les quals molts clubs repeteixen cada any:
-
Enfortix la xarxa entre clubs i amb la FEMECV.
-
Dona visibilitat al vostre treball i territori.
-
Promou el voluntariat, la vida associativa i l’esport de base.
-
Ajuda a posicionar el teu club com a referent en esta disciplina.
I per descomptat, comptaràs amb l’acompanyament i assessorament tècnic de la Federació perquè tot isca rodó..
Com participar?
Termini de presentació de sol·licituds:
-
Del 21 de juliol al 9 de setembre de 2025
Què cal presentar? És molt senzill. Només cal:
-
Llegir amb atenció la Guia d’Organització d’Esdeveniments FEMECV 2026, on s’explica el procediment i els requisits.
-
Omplir el formulari de sol·licitud corresponent.
-
Enviar-lo per correu electrònic a 👉 solicitud.actividades@femecv.org
Ens veiem en la Reunió de Clubs
Recorda que l’elaboració final del calendari es tancarà en la Reunió de Presidents i Presidentes de Clubs i S.M., que se celebrarà el pròxim 20 de setembre a Vinaròs. Serà un espai per a compartir idees, fer balanç de l’any i construir entre totes i tots un calendari divers, equilibrat i participatiu.
Camina amb la FEMECV, organitza amb el teu club!
La Marxa Nòrdica està creixent gràcies a l’esforç compartit. Si al vostre club cregueu en esta modalitat i voleu aportar la vostra experiència, territori i entusiasme, este és el moment d’alçar la mà.
Organitzar una prova FEMECV no és només un repte, és una manera de construir comunitat, fomentar l’esport en la natura i deixar empremta en el calendari.