PONOTX I TOSSAL DE LLEVANT

Acceso a la zona

Agafar l'autopista A-7 direcció Benidorm i en els seus voltants agafar l'eixida 65 en direcció La Nucia. Seguir per la CV-70 en direcció a La Nucia i quan arribem a la rotonda que dóna accés al Poliesportiu Municipal Camilo Cano prendre la 3a eixida i seguirem fins a arribar la urbanització "Mirador de Polop". Una vegada arribats a la urbanització seguir la carretera que ascendeix fins a l'heliport on aparcarem.

Descripción de la zona

Impressionant massís de roca de fins a 600 metres situat en les proximitats de la localitat de Polop. Aquesta muntanya també és coneguda com a "Lleó Dormit" per la similitud del seu relleu, el cim del qual aconsegueix els 1181 metres d'altitud. Està composta per 6 sectors principals (d'esquerra a dreta): Tossal de Llevant, Sector Torre del Mig, Sector Fades/Sud, Sector Central, Sector Aquest i Sector Llom del Lleó.
El Tossal de Llevant (també conegut com Single de Gaspar) és un sector característic amb parets de 300 metres i un gran sostre que obliga a que en la majoria dels seus itineraris hàgem de superar algun llarg d'artificial.
En total sumen prop de 106 vies d'escalada de gran qualitat.

Tipo de escalada
Clásica|Artificial
Tipo de roca
Caliza
Comarca(s)
Plana Alta
Población
Dónde conseguir agua

A tan sols 2 km de l'aparcament d'aquesta zona d'escalada es troba la localitat e Polop, on podrem trobar tots els serveis bàsics: Aigua, Supermercats, Centre de Salut, etc.

Otros datos de interés

Centre de Salut de Polop​: Avenida Sagi Barba, 12 (Tl.: 96 689 50 63)

Altura máxima de las vías
485 metres
Altura media
250 metres
Orientación predominante de las paredes
Sur
Ubicación

38.615796, -0.155658

Bibliografía

BERNABEU GARRIGÓS, M. (2011). Ponotx, guía de escalada. Gráficas Revert's.

MARTÍN FERNÁNDEZ, J. (2010). Senderos de la roca, guía de escalada de la provincia de Alicante. Alicante: Diputación de Alicante.

TUDELA CORET, C. (1998). Guía de Escalada del Ponoig. (Tozal de Levante - Torre de Enmedio). Imprenta Nacher S.L. Valencia.