ZONA D'ESCALADA DE VALLADA (VALÈNCIA):

Acceso a la zona

L'accés al municipi de Vallada és per l'autovia A-35, antiga N-430, en direcció Albacete-Alacant interior, entrem a Vallada i seguirem direcció “Paratje dels Ermites-Ontinyent”. Una vegada hem agafat la bifurcació en tot just un parell de quilòmetres trobarem un pàrquing on poder deixar els nostres vehicles. Una vegada estacionats els vehicles ens dirigirem cap a el poble; travessant el pont, agafarem un camí que sale a mà esquerra. Seguirem pel camí sense abandonar-lo fins que ens trobem damunt de la piscina, la qual es pot apreciar des del propi camí. Passada la piscina ix una senda a mà dreta, en direcció oest, cap a la paret. Prompte ens trobarem amb l'encreuament dels sectors. Per la dreta podrem accedir als sectors 2,3 i 4 i si continuem per l'esquerra, accedim al sector 1.

Descripción de la zona

La zona es troba en el “Paratje Natural dels Ermites, de Valllada”, un lloc de gran valor paisatgístic on podrem trobar una gran quantitat de gent els caps de setmana i festius. Si venim amb xiquets, el paratje anteriorment esmentat, compta amb una zona recreativa, on poden jugar els xiquets amb total seguretat i gran tranquil·litat.
La zona d'escalada compta amb quatre sectors:
 Sector 1: “Xarrones”. Anem per l'esquerra de la senda seguint una senda. Després d'una forta pujada pedregosa, estarem a peu de la via. 10`.
 Sector 2: “Saraella”. Creuem a la dreta en la bifurcació de la senda i pugem una forta pujada, on trobarem uns escalons amb fustes. Més o menys estarà a 13’.
 Sector 3: “Escalada de la Vida” Seguim la senda que ens ha portat al sector 2, i en tot just dos minuts arribarem al sector 3. Més o menys a 15´.
 Sector 4: “Sarraïns”. Descendint una mica, a penes dos minuts trobarem el sector 4 i últim. Més o menys a 17`.

Tipo de escalada
Deportiva
Tipo de roca
Caliza
Comarca(s)
Costera
Regulación y advertencias

Es pot escalar durant tot l'any, però a l'estiu és el seu millor moment. Per als sectors 2 i 4 necessitem corda de 60m i, per als sectors 1 i 3, corda de 70 m i moltes cintes.

Dónde conseguir agua

Hi ha una font abans de pujar a la zona d'escalada. Aquesta font és un “modern” pilón de ferro que no sol portar aigua, encara que a vegades funciona. La millor opció és portar una botella per a omplir d'aigua en la font que es troba en l'Ermita.
- Refugis, Albergs o Zones d'Acampada.
 Apartaments *Giners.
Consta de quatre apartaments els quals es troben situats en el barri antic del municipi, prop de l'església parroquial Sant Bertomeu Apóstol.
Més informació en:
Tel.: 669 640 740 y www.giners.com

Altura máxima de las vías
+60 metres
Altura media
30 metres
Orientación predominante de las paredes
Oeste
Ubicación

38.887001, -0.686776

Bibliografía

 Guia d`escalada de l’ Estret de les Aigües i de la Costera Autor: Ismael Mollá. El libro se puede encontrar en la Biblioteca municipal del municipio de Vallada. También se puede comprar, en la librería desnivel.
 Revista Escalar. Nº 90; febrero del 2014.