Crònica Ruta 5 del programa de senderisme

Continua el programa de senderisme de la Diputació d'Alacant i la Federació d’Esports de Muntanya i Escalada de la Comunitat Valenciana; en esta ocasió visitant la comarca de la Marina Alta on s'ha recorregut la Serra de Segaria, també coneguda com “El Gegant de Pedra Adormit”.
Equip de comunicació

La ruta la comencem en el Cementeri Municipal de l'el Verger en direcció a la serra Segaria travessant l'Autopista del Mediterrani per davall i de seguida ens fiquem en la sendera per a pujar directament a la Cova Fosca (la cova fosca). En el seu interior s'han trobat restes del neolític i successives civilitzacions l'han habitada donant-li una gran rellevància com a zona d'enterrament o amb un caràcter religiós, continuem donant-li la volta a la serra per a arribar al Parc Forestal de Segaria a Beniarbeig, dotat de tota mena de serveis, per a agafar una antiga canal de reg que ens serveix de sendera i arribar al pas de Benimeli on trobem un conjunt hidrològic format per dues fonts i un abeurador per als animals. Des d'ací fem una pujada empinada cap al serral del barranc de Ramon amb la seua àrea de pícnic, per a continuar cap a les antenes, des d'ací tenim unes vistes magnifiques d'una banda de la vall del va riure Girona i per l'altre la Marjal de Pego-Oliva. Continuem la ruta i deixem arrere les restes del Poblat Iber per a arribar al Castell de Segaria, que data del segle XII fins a la conquesta cristiana que va ser desmantellat.

Dones d'ací anem baixant per l'ombria, cap a la Font de Català, font de la qual raja l'aigua molt fresca de la muntanya i no és potable perquè no està filtrada. Des d'ací creuem a mig vessant la Serra Segaria, en tot moment tenim unes vistes de la Marjal de Pego – Oliva amb la Mar Mediterrània de fons, per a tornar al Morro dels Coves i des d'ací baixar a l'inici de les ruta.

Esta ruta de dificultat mitjana té uns valors paisatgístics i culturals de gran importància ja que separa la vall del va riure Girona replet de cultius de regadiu en tota la seua esplendor i per l'altre costat la Marjal Pego - Oliva amb la mar de fons, això ens indica la riquesa mediambiental i econòmica d'esta zona.

La ruta va estar molt ben conduïda i organitzada pels voluntaris del Club Margalló.